to ALL WKF national federations
eventskarate 03 agosto 2013
George Yerolimpos WKF General Secretary
Dear president,
The WKF/EKF president is acting completely illegally and put the WKF,EKF and karate in a very dangerous path. In karate we have democracy and not the dictatorship of one. I have all rights to ask questions as I have all rights to express my opinions.
In the WKF/EKF EC I represent you and not my self. I deny to accept this illegal decision of the WKF/EKF President, I am elected by the last congress which honored me with the highest number of votes and I am also elected as General Secretary from the EC unanimously. Only the body elected me can replace me (article 13.8 & 12 of our statutes), in a formal EC meeting, after a detail discussion on the matter where I have the right to express my position and with a secret vote, as the issue is personal.
Until then I remain in my position as General Secretary serving the WKF in the best way, as I did the last 16 years. I renew my request for the financial report I asked to the treasurer and I reserve all my rights for any damage may be caused to my personality with actions or decisions have already been taken or will be taken.
For your information I expressed a lot of times my full disagreement of the way the campaign was going and the plan of the campaign company, I did also in written to the president last February. But because the bid was on the way I told nothing, I did my best to support the campaign as I didn’t want to damage our effort. Now is different, we need to speak frankly. I am ready to take all my responsibilities but not the responsibilities of the others. For your information also I wasn’t present in any of the meetings the president did with IOC in any level. I had and I have no knowledge how much and to whom we paid for the campaign. It is my duty and right to ask as it is also your right to know.
I also asked a lot of times the president and the treasurer to give me the size of what we spent in the campaign and the answers were respectively “a lot” & ” I don’t know, ask the president”.
It is an unbelievable and unacceptable situation which I don’t accept as it is against my dignity and my principles. I am sure also against yours.
I am in the unpleasant position to withdraw my confidence to the WKF/EKF President and I call him to resign immediately. He should have the dignity to do it, after 3 failures in the Olympic Games and stop damaging karate only in order to keep his position. Karate its above the personal interests. Its time for decisions and responsibility.
Best regards
George Yerolimpos
WKF General Secretary
a tutte le federazioni nazionali WKF
Caro presidente,
Il presidente WKF / EKF agisce completamente illegale e mettere la WKF, EKF e karate in una strada molto pericolosa. Nel karate abbiamo la democrazia e non la dittatura di uno. Ho tutti i diritti di fare domande come ho tutti i diritti di esprimere le mie opinioni. Nel WKF / EKF CE rappresento te e non me stesso. Nego di accettare questa decisione illegale del presidente WKF / EKF, sarò eletto dall’ultimo congresso che mi ha onorato con il più alto numero di voti e sono anche eletto come Segretario Generale della CE all’unanimità. Solo il corpo eletto mi posso sostituirmi (articolo 13.8 e 12 del nostro statuto), in un incontro formale, CE, dopo un dettaglio dibattito sulla questione, dove ho il diritto di esprimere la mia posizione e con voto segreto, in quanto la questione è personale.
Fino ad allora io rimango nella mia posizione di Segretario Generale al servizio della WKF nel migliore dei modi, come ho fatto negli ultimi 16 anni. Rinnovo la mia richiesta per la relazione finanziaria ho chiesto al tesoriere e mi riservo tutti i miei diritti di ogni danno può essere causato alla mia personalità con le azioni o le decisioni sono già state prese o saranno adottate.
Per vostra informazione ho espresso molte volte il mio pieno disaccordo del modo in cui la campagna stava andando e il piano della società di campagna, ho fatto anche scritto al presidente lo scorso febbraio. Ma perché l’offerta era sulla strada ho detto niente, ho fatto del mio meglio per sostenere la campagna come non volevo rovinare il nostro sforzo. Ora è diverso, abbiamo bisogno di parlare con franchezza. Sono pronto a prendere tutte le mie responsabilità, ma non le responsabilità altrui. Per tua informazione anche io non ero presente in nessuna delle riunioni il presidente ha fatto con il CIO, in ogni livello. Ho avuto e non ho alcuna conoscenza quanto ea chi abbiamo pagato per la campagna. E ‘mio dovere e il diritto di chiedere, come è anche il vostro diritto di sapere.
Ho anche chiesto un sacco di volte che il presidente e il tesoriere di darmi le dimensioni di ciò che abbiamo trascorso in campagna e le risposte sono state, rispettivamente, “molto” e “Non lo so, chiedere al presidente”.
E ‘una situazione incredibile e inaccettabile che non accetto in quanto è contro la mia dignità e i miei principi. Sono sicuro che anche contro la tua.
Io sono nella posizione spiacevole di ritirare la mia fiducia al Presidente WKF / EKF e chiamo a dimettersi immediatamente. Egli dovrebbe avere la dignità di farlo, dopo 3 fallimenti nella Giochi Olimpici e fermare karate dannoso solo per mantenere la sua posizione. Karate its sopra degli interessi personali. Il suo tempo per le decisioni e responsabilità.
Cordiali saluti
George Yerolimpos
WKF Segretario Generale